Když se učí všichni: inkluzivní praktiky vyučujících a jak je vidí žáci

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

OBROVSKÁ Jana SVOJANOVSKÝ Petr NAVRÁTILOVÁ Jana NEHYBA Jan BULA Marek Matouš KRATOCHVÍLOVÁ Jana JURČÍK Miroslav

Rok publikování 2025
Druh Uspořádání workshopu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přestože jsou inkluzivní praktiky vyučujících považovány za klíčovou dimenzi inkluzivního vzdělávání, není jim na rozdíl např. od postojů věnováno dost výzkumné pozornosti. Cílem tohoto sympozia je představit jádrové praktiky a strategie vyučujících zaměřených na adresování různých charakteristik žáků a jejich individuálních vzdělávacích potřeb v heterogenních třídách hlavního proudu. Důležitou součástí je rovněž představení žákovských perspektiv na potenciál i výzvy při implementaci inkluzivních praktik jejich vyučujícími. Poznatky vychází jak z rozsáhlého etnografického datového korpusu (218 pozorovaných hodin, 51 rozhovorů s žáky, 96 rozhovorů s vyučujícími a 2s asistenty pedagoga) sbíraného ve dvou základních školách s vyšší mírou inkluzivity (6 vyučujících, 2 asistenti pedagoga, 42 žáků), tak ze čtyř vln měření u 556 žáků v 6. až 8. třídách základních škol, kteří vyplnili dotazníky na vnímanou míru diferenciace a personalizace ve výuce svých vyučujících.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info