Když se učí všichni: inkluzivní praktiky vyučujících a jak je vidí žáci

Investor logo

Warning

This publication doesn't include Institute of Computer Science. It includes Faculty of Education. Official publication website can be found on muni.cz.
Authors

OBROVSKÁ Jana SVOJANOVSKÝ Petr NAVRÁTILOVÁ Jana NEHYBA Jan BULA Marek Matouš KRATOCHVÍLOVÁ Jana JURČÍK Miroslav

Year of publication 2025
Type Workshop
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Přestože jsou inkluzivní praktiky vyučujících považovány za klíčovou dimenzi inkluzivního vzdělávání, není jim na rozdíl např. od postojů věnováno dost výzkumné pozornosti. Cílem tohoto sympozia je představit jádrové praktiky a strategie vyučujících zaměřených na adresování různých charakteristik žáků a jejich individuálních vzdělávacích potřeb v heterogenních třídách hlavního proudu. Důležitou součástí je rovněž představení žákovských perspektiv na potenciál i výzvy při implementaci inkluzivních praktik jejich vyučujícími. Poznatky vychází jak z rozsáhlého etnografického datového korpusu (218 pozorovaných hodin, 51 rozhovorů s žáky, 96 rozhovorů s vyučujícími a 2s asistenty pedagoga) sbíraného ve dvou základních školách s vyšší mírou inkluzivity (6 vyučujících, 2 asistenti pedagoga, 42 žáků), tak ze čtyř vln měření u 556 žáků v 6. až 8. třídách základních škol, kteří vyplnili dotazníky na vnímanou míru diferenciace a personalizace ve výuce svých vyučujících.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info