Jádrové inkluzivní praktiky vyučujících a perspektivy žáků

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

OBROVSKÁ Jana SVOJANOVSKÝ Petr

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Inkluzivní praktiky vyučujících jsou považovány za klíčovou dimenzi inkluzivního vzdělávání. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jaké praktiky vyučující využívají k naplňování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků a jak všichni žáci vnímají tyto praktiky ve dvou školách s vyšší mírou inkluzivity v České republice. Na základě rozsáhlého etnografického datového korpusu čítajícího stovky hodin pozorování výuky a rozhovorů s 6 vyučujícími, 2 asistenty pedagoga a 42 žáky vznikl model, který tvoří pět jádrových inkluzivních praktik a deset strategií, jejichž prostřednictvím vyučující naplňují individuální vzdělávací potřeby všech žáků. Zachycením žákovských perspektiv jsme dále identifikovali výzvy při implementaci jádrových inkluzivních praktik.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info