Psychometrické sítě a dynamika žáky vnímaných inkluzivních praktik učitele
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Příspěvek se zabývá vztahem mezi vnímanou mírou diferencované výuky žáky, obecným well -beingem žáků, jejich akademickým sebepojetím a sociometrickým statusem. Navrhovaný design kombinuje opakované měření žákovských percepcí, měření well -beingu, zjišťování akademického sebepojetí a sociometrických nominací v průběhu několika vln sběru dat. Příspěvek také diskutuje metodologické otázky spojené s analýzou psychometrických škál. Vzorek zahrnuje čtyři vlny měření u 556 žáků v 6. až 8. třídách základních škol. Analýza ukazuje, že inkluzivní výukové strategie pozitivně souvisejí s akademickým sebepojetím a studijní úspěšností žáků. Zjištění zdůrazňují význam inkluzivní pedagogiky pro akademický i sociální rozvojžáků. |
| Související projekty: |