Learning by Playing: Student Strategies and Struggles in a Visualization Literacy Game

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KEJSTOVÁ Magdalena KRIGLSTEIN Simone

Rok publikování 2025
Druh Článek ve sborníku
Konference VINCI '25: Proceedings of the 18th International Symposium on Visual Information Communication and Interaction
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Klíčová slova visualization literacy, educational game, data interpretation
Přiložené soubory
Popis Students often struggle to interpret data visualizations, yet these skills are increasingly important nowadays. This paper explores how high school students interact with an educational game designed to teach data visualization skills. Eighteen students (ages 13–17) played through four levels focused on different data visualization types: line chart, area chart, stacked area chart, and stream graph. By analyzing detailed gameplay logs and observational notes, we found that students performed well on familiar charts but struggled more with complex ones. The results highlight the value of clear feedback, gradual difficulty, and motivational features in helping students better understand visual data.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info