Platforma Prescribing Education jako zdroj pro inovaci výuky klinické farmakologie

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Lékařskou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PAPIEŽ Adriána RYCHLÍČKOVÁ Jitka

Rok publikování 2025
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Popis Úvod: Výuka klinické farmakologie představuje zásadní součást vzdělávání budoucích lékařů a farmaceutů. Tradiční metody výuky však často postrádají prvky podporující aktivní zapojení studentů a rozvoj jejich farmakologických a preskripčních dovedností. Moderní výuka by měla vést ke kritickému myšlení a stimulovat rozvoj terapeutického rozhodování. A právě tento posun ve výuce mohou usnadnit nástroje na platformě Prescribing Education. Cíl: Cílem příspěvku je představit možnosti platformy Prescribing Education jako nástroje pro zkvalitnění a zefektivnění výuky aplikované a klinické farmakologie. Metody: Sdělení vychází z analýzy dostupných funkcí a nástrojů platformy Prescribing Education s důrazem na jejich praktické využití ve výuce farmakologie. Výsledky: Z pohledu učitelů platforma poskytuje přístup ke kvalitním výukovým materiálům i kurzům zaměřeným na profesní rozvoj. Díky volně dostupnému obsahu představuje také časovou úsporu při přípravě výuky a podporuje zavádění moderních pedagogických přístupů. V rámci sdělení posluchačům přiblížíme užitečné nástroje platformy Prescribing Education a podrobněji je seznámíme s metodami výuky, jako jsou „flipped classroom“ a „student-run medication review“. Doplníme i vlastní zkušenosti s implementací těchto metod. Závěr: Platforma Prescribing Education nabízí moderní a důvěryhodné zdroje pro inovaci výuky klinické farmakologie, které reflektují současné trendy v medicínském vzdělávání. Využití technik založených na aktivním a problémově orientovaném učení zlepšuje připravenost studentů na klinickou praxi a posiluje jejich kompetence v oblasti racionální preskripce. Poděkování: Platforma byla vytvořena v rámci projektu EurOP2E. Projekt byl navázaný na Education Working Group EACPT při UMC Amsterdam a spolufinancovaný programem ERASMUS+. Platforma nyní sdružuje výstupy projektů ERASMUS+ EuroPE+ a CP4T, je spoluvytvářena učiteli klinické farmakologie a farmakoterapie napříč Evropou. Podpořeno ERASMUS+ CP4T (2022-1-NL01-KA220-HED-000088069) a ze státního rozpočtu prostřednictvím MEYS, LRI CZECRIN (LM2023049).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info