Platforma Prescribing Education jako zdroj pro inovaci výuky klinické farmakologie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2025 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Úvod: Výuka klinické farmakologie představuje zásadní součást vzdělávání budoucích lékařů a farmaceutů. Tradiční metody výuky však často postrádají prvky podporující aktivní zapojení studentů a rozvoj jejich farmakologických a preskripčních dovedností. Moderní výuka by měla vést ke kritickému myšlení a stimulovat rozvoj terapeutického rozhodování. A právě tento posun ve výuce mohou usnadnit nástroje na platformě Prescribing Education. Cíl: Cílem příspěvku je představit možnosti platformy Prescribing Education jako nástroje pro zkvalitnění a zefektivnění výuky aplikované a klinické farmakologie. Metody: Sdělení vychází z analýzy dostupných funkcí a nástrojů platformy Prescribing Education s důrazem na jejich praktické využití ve výuce farmakologie. Výsledky: Z pohledu učitelů platforma poskytuje přístup ke kvalitním výukovým materiálům i kurzům zaměřeným na profesní rozvoj. Díky volně dostupnému obsahu představuje také časovou úsporu při přípravě výuky a podporuje zavádění moderních pedagogických přístupů. V rámci sdělení posluchačům přiblížíme užitečné nástroje platformy Prescribing Education a podrobněji je seznámíme s metodami výuky, jako jsou „flipped classroom“ a „student-run medication review“. Doplníme i vlastní zkušenosti s implementací těchto metod. Závěr: Platforma Prescribing Education nabízí moderní a důvěryhodné zdroje pro inovaci výuky klinické farmakologie, které reflektují současné trendy v medicínském vzdělávání. Využití technik založených na aktivním a problémově orientovaném učení zlepšuje připravenost studentů na klinickou praxi a posiluje jejich kompetence v oblasti racionální preskripce. Poděkování: Platforma byla vytvořena v rámci projektu EurOP2E. Projekt byl navázaný na Education Working Group EACPT při UMC Amsterdam a spolufinancovaný programem ERASMUS+. Platforma nyní sdružuje výstupy projektů ERASMUS+ EuroPE+ a CP4T, je spoluvytvářena učiteli klinické farmakologie a farmakoterapie napříč Evropou. Podpořeno ERASMUS+ CP4T (2022-1-NL01-KA220-HED-000088069) a ze státního rozpočtu prostřednictvím MEYS, LRI CZECRIN (LM2023049). |
Související projekty: |