What limits the Effectiveness of School-based Anti-smoking Programmes?
| Název česky | Co limituje efektivitu škoních protikuřáckých programů? |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Centr Eur Public Health |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | educational programme Non-smoking is Normal; effects; knowledge; attitudes; opinions; behaviour; schoolchildren 6-11 |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Je obecně známo, že děti žijící v rodinách, kde se kouří, jsou stresovány nejen působením pasivního kouření, ale také jsou ivlivňovány negativním modelem svých kouřících příbuzných. To může vést k rané experimentaci s kouřením. Školní preventivní program Normální je nekouřit signifikantně zvýšil znalosti dětí o rizikových faktorech kouření a negativní postoje dětí z nekuřáckých rodin. Záměr dětí v budoucnu kouřit byl plně ovlivněn kuřáckým prostředím doma. Trendy kouření dětí byly v kuřáckých rodinách vyšší. Tato studie potvrdila, že kouření v rodinách snižuje účinnost preventivních protikuřáckých programů/intervencí zaměřených na děti mladšího školního věku. |
| Související projekty: |