Technology-enhanced learning for Java programming: Duo cum faciunt idem, non est idem

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

IVANOVIČ Mirjana PITNER Tomáš

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj ACM Inroads
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1145/1929887.1929906
Obor Informatika
Klíčová slova Computer and Information Science Education
Popis Pedagogické teorie a metody založené na učení za podpory technologií v úvodních kurzech programování na univerzitní úrovni lákají komunitu učitelů a podporují nepřetržitý výzkum nejméně od konce devadesátých let. Nicméně, to ještě nevedlo k obecně platnému způsobu vyučování a učení, které by zaručovalo nejlepší úspěch za daných okolností. Tento poněkud pesimistické zjištění zaujalo a inspiroval autory tohoto článku analyzovat, prezentovat a porovnávat vybrané zkušeností získaných v průběhu téměř deseti letech za podpory technologií přístupu ve výuce objektově orientovaných programovacích jazyků C a Javě na dvou velkých univerzit v dvou zemí. V tomto článku jsme zkoumali celou řadu otázek, které ovlivňují jeho umístění v osnovách, učení designu a kvality v obou institucích. Na základě kvantitativní a kvalitativní analýzy, historie a současný stav hodnocení a klíčová doporučení pro plánování, projektování, zavádění a vyhodnocování podobné kurzy jsou k dispozici. Různé tradice a nezávislý vývoj v obou institucích nám umožňují vyvodit obecně platné závěry nejsou ovlivněny specifickými vlastnostmi jednoho konkrétního vzdělávacího systému.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info