Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Special Education; Inclusive Education; Pupils with Special Needs; Secondary School; Teacher of Vocational Subjects |
| Popis | Článek seznamuje se změnami ve společnosti, kdy se prohlubuje snaha po inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení, do zaměstnání a do společnosti. Se změnou pohledu na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Člának se zabývá analýzou úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma na základě realizovaných výzkumných projektů absolventů studia. |
| Související projekty: |