On the Nature of Expert Teacher Knowledge
| Název česky | K povaze znalostí učitele - experta |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=106&Itemid=99 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | teacher professionalisation; expertise in teaching; nature of expert teacher knowledge; tensions between theoretical and practical knowledge: epistémé and phronésis; knowledge integration and flexibility |
| Popis | Text je věnován roli znalostí jako jednoho ze zdrojů učitelské expertnosti. Specificky se zaměřuje na fenomén rozporu mezi teorií a praxí, na roli teoretických či akademických znalostí založených na výzkumu a praktických znalostí zakotvených ve zkušenosti učitele. Zdůrazněna je tenze mezi teoretickou a praktickou znalostí (epistémé a fronésis), potřeba jejich propojení a implikace pro rozvoj učitelské expertnosti. |
| Související projekty: |