Proměna vzdělávacího obsahu v intencích biofilní orientace
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata-ideje-realizace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | nature; culture; environmental education; biophiled orientation of education |
| Popis | Autorka se zabývá otázkou proměny obsahu vzdělávání v intencích jeho biofilní orientace. Prezentuje možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní ve školním vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty kultury a jejího vztahu k přírodě, neboť vzdělání je důležitým faktorem utváření kulturního systému. Jsou předloženy problémové okruhy pro environmentální vzdělávání, zdůrazňující racionální i emocionální pochopení protipřírodní role kultury. Tvoří součást studie, zpracovávané v rámci Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století." |
| Související projekty: |