Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Social disadvantage; results of a research; intercultural communication; integration; pupils - foreigners - immigrants; Framework educational programme for primary education; stereotypes; traditions; South Moravia region. |
| Popis | V České republice se přístup ke vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním výrazně změnil v posledních deseti letech. Provedený výzkum v akademickém roce 2008/2009 analyzuje specifika interkulturní komunikace a problémy s jazykovou (ne)kompetentností žáků - cizinců - přistěhovalců v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Příspěvek se zabývá problematikou interkulturní komunikace, úspěšný kontakt s cizími národy je založen na znalosti jejich mentality, stereotypů a tradic. Autorka popisuje některé příklady neúspěšných kontaktů mezi národy. S pomocí dotazníkového šetření a diskuse s žáky - cizinci - přistěhovalci a s učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků. |
| Související projekty: |