Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | KLIMTOVÁ, H. (ed.) Pedagogická kinantropologie. Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 14.4.-16.4. 2010 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Sport a aktivity volného času |
| Klíčová slova | physical activity; fitness; time snapshot of the day; physical education; 1st grade of elementary school |
| Popis | V rámci výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století je vyvíjen intervenční projekt Pyramidulka, jehož součástí je monitoring zdatnosti a pohybové aktivity žáků na 1. stupni základní školy. Stěžejními metodami monitoringu je testová baterie Fitnessgram, testy držení těla a nově koncipovaný časový snímek dne, zachycující objem, intenzitu a obsah pohybové aktivity dětí. Úkolem učitelů (v úzké spolupráci s žáky a rodiči) je posuzovat a optimalizovat denní režim žáků s cílem pozitivně ovlivnit jejich zdatnost. Výsledky získané při ověřování časového snímku dne přinášejí aktuální informace o pohybové aktivitě žáků ve škole i mimo školu. Analýza výsledků neprokázala statisticky významné rozdíly v objemu a intenzitě pohybové aktivity mezi hochy a dívkami, ani mezi věkovými skupinami žáků v 1.–5. ročníku ZŠ. Průměrný objem pohybové aktivity sledovaného souboru je přijatelný. |
| Související projekty: |