View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Education; locus of control; externalism and internalism; quantitative research; questionnaire; attribution theory |
| Popis | Výzkumná sonda se na základě konceptu locus of control snaží objasnit, existuje-li mezi skupinou romských aktivistů a studentů významný příklon k externalismu nebo internalismu. Kladli jsme si výzkumnou otázku, jak pohlíží skupina romských aktivistů a studentů na význam vnitřních a vnějších okolností v jejich životě a snažili se především interpretovat položky vztahující se k vzdělávání. Výzkumný soubor tvořilo 78 romských aktivistů a studentů, kteří vyplňovali čtyřiceti položkový dotazník (locus of control) zjišťující míru externalismu a internalismu). |
| Související projekty: |