Not the body is primarily endangered by contemporaneity or, concerning many a shortage of psychical hygiene first of all
| Název česky | Nikoli především tělo je dneškem ohroženo, aneb o nedostatcích především duševní hygieny |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Řehulka E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | synchronized nervous system; readiness potential;; first six years of a child; exhibitionism; extrasensory friar’s lantern; celebrity cult; "soul"; craving for education; wonderment over life; exam requirements; personal identity; citizen |
| Popis | (1) Pro vytčenou tématiku je především směrodatné, že lidé a jejich životní prostředí jsou dynamickými soustavami. (2, 3) Ve dvou kapitolách autor textu zápasí s mechanicko-deterministickým modelem mysli. (4) Nato v osmi vytčených perspektivách uvádí možné životní souvislosti obecně podmiňující současný přístup k problematice. (5) Na 10 současných konkrétních příkladech ilustruje překážky brzdící nezbytný reformní vývoj žádoucím směrem, tj. ke komplexnímu zdraví. (6) Zčásti jsou připomenuty některé otázky, o nichž se autor zmiňoval již na loňské konferenci a jež zůstávají stále nadmíru aktuální. (7) Žádný závěr nemůže být definitivní. Nadějný klíč k lepšímu zdraví mladých i všech ostatních generací může podpůrně škola dát. „Tažné“ vzory třeba najít v učitelkách a učitelích kvalifikovaných nejen odborně, ale i charakterem, což ovšem je – bohužel – ne okamžitě řešitelné politikum. |
| Související projekty: |