Anglicky nebo česky? Analýza používání mateřského jazyka učiteli a žáky ve výuce anglického jazyka
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Didaktika cizích jazyků v současné době prosazuje tzv. komunikativní přístup ve vyučování cizích jazyků. Od učitele se očekává, že bude ve vyučování s žáky komunikovat převážně v cílovém jazyce, mateřský jazyk bude využívat jen ojediněle, a to v opodstatněných případech. Tím bude žákům vytvářet příležitosti k mluvení, ve kterých bude simulovat reálné životní situace. Prezentace představuje výsledky analýzy používání mateřského jazyka v reálné výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy, která byla provedena jako součást projektu CPV videostudie anglického jazyka, který realizuje a koordinuje IVŠV PdF MU. Byly stanoveny proporce promluv učitele a žáků v mateřském a cílovém jazyce. Výsledky analýzy naznačují, že mateřský jazyk je ve vyučování cizích jazyků užíván i v situacích, kdy by bylo podle komunikativního přístupu možné použít jazyk cílový. |
| Související projekty: |