Společnost (ne)vzdělanosti, fakt nebo výzva?
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Filosofický časopis |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Filosofie a náboženství |
| Klíčová slova | Society Education University Education |
| Popis | Stať se věnuje hodnocení knihy Konráda Paula Liessmanna Teorie nevzdělanosti.(Praha: Academia 2008). Autor stati souhlasí s Liessmannovým názorem, že v nynějších reformách vysokoškolského vzdělání již nejde o tradiční ideu vzdělanosti, ale o řízení, kontrolu a potlačování svobodného ducha. Liessmann úpadek vzdělání konfrontoval pouze s jeho tradičním osvícenským modelem a vyhnul nutnosti obsahové změny vzdělání pro fázi globalizované kultury. Autor stati proto připomíná, že nynější vzdělávací systém neformuje pouze, ale svým nevhodným obsahem pomáhá prohlubovat i globální ekologickou krizi. |
| Související projekty: |