Komunikace žáků cizinců primární školy s uměleckým textem
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Paido, 2010. 6 s. ISBN 978-80-7315-199-7. MSM0021622443, záměr., |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | pupils foreigners; Czech school; artistic text; barriers in communication; factual understanding; aesthetic understanding |
| Popis | Stať představuje výsledky výzkumu pochopení uměleckého textu žáky cizinci navštěvujícími českou primární školu a srovnává je s mírou pochopení téhož uměleckého textu českými žáky stejného věku. Zjišťuje, že žáci cizinci mají menší slovní zásobu a chybí jim hlubší znalost české literární tradice. V závěru autorka hledá cesty k tomu, aby žáci cizinci byli s to přistupovat k uměleckému textu nejen v rovině věcného, ale také estetického významu. |
| Související projekty: |