Využití a aplikace astrofyziky a planetární geografie ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda u nadaných žáků na SŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sborník referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Gifted pupil; talented pupil; creative teacher; educational area; cross-curricular subject; astrophysics; planetary geography |
| Popis | Vzdělávací oblast Člověk a příroda zahrnuje problematiku zkoumání přírody a podstaty přírodních jevů. Poskytuje žákům možnost hlubšího porozumění přírodním faktům a jejich zákonitostem. Astrofyzika a planetární geografie představují pro nadané žáky atraktivní učivo, které v kontextu RVP GV nabízí řadu průřezových témat. V našem příspěvku uvádíme vybrané názory nadaných žáků na strategii probírání tohoto učiva v předmětech fyzika a zeměpis.Tento výzkum byl realizován v roce 2010 na gymnáziích a středních školách v České republice. |
| Související projekty: |