Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující /CD/ |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | research; the reception of artistic text; special dispositions; lyrical poetry; metaphor; pun; reading preferences; subjective difficulty of the text; adaptable reading; interpretation |
| Popis | Příspěvek obsahuje vyhodnocení dílčí části výzkumu čtenářské recepce lyrické poezie žáky vyšších ročníků primární školy se specifickými dispozicemi (žáci s diagnostikovanou dyslexií, žáci výborní, kontrolní skupina)). Uváděné výsledky se týkají čtenářských preferencí, subjektivního a zdůvodňovaného hodnocení čtyř lyrických textů s různými specifickými rysy. Výsledky - zřetelná obliba nonsensových textů a spíše negativní hodnocení metaforické poezie u všech žáků - jsou uváděny do souvislostí jak s dispozicemi žáků, tak s reálnou úrovní recepce dominantích rysů textů a jejich subjektivně vnímanou náročností. |
| Související projekty: |