Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Vítková, M., Vojtová, V. (eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Special Education Special Schools Special Needs Support Education Pupils with Special Needs Special Needs |
| Popis | Se změnami ve společnosti se prohlubuje snaha po integraci a inkluzi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. 5 až 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžadují speciální intervenci speciálně pedagogickou podporu, poskytovanou v běžných školách a školských zařízeních. 1 až 5 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníku vyžaduje speciální programy, které se většinou realizují ve speciálních školách nebo speciálních zařízeních. Se změnou pohledu na výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Stať se zabývá otázkami speciálně pedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních. |
| Související projekty: |