Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | integration; inclusion; inclusive education; special education needs; mainstreaming |
| Popis | V souvislosti se vzděláváním, zejména pokud jde o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou stále častěji skloňovány pojmy integrace, inkluze, mainstreaming či vzdělání pro všechny a vzdělání jako právo. Příspěvek na základě výzkumu autorky nastiňuje historické kořeny inkluzivního vzdělávání a jeho ukotvení v mezinárodních a národních dokumentech. Dále vymezuje pojmy integrace a inkluze a poskytuje přehled obecně uznávaných vymezení konceptu inkluzivního vzdělávání. |
| Související projekty: |