On the dynamic nature of physics teachers pedagogical content knowledge
| Název česky | K dynamické povaze didaktických znalostí obsahu u učitele fyziky |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.orbisscholae.cz/archiv/2009_02.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | content representation; pedagogical content knowledge; physics teaching; video study |
| Popis | Studie se zaměřuje na didaktické znalosti obsahu učitelů fyziky na 2. stupni základní školy. Cílem studie analyzovat povahu učitelových didaktických znalostí obsahu, a to na základě videozáznamu 27 vyučovacích hodin fyziky k tématu skládání sil. Autoři předkládají typologii reprezentací obsahu. Z nálezů je patrné, že učitelé využívají různých reprezntací obsahu, což dokládá jejich disponovanost jejich didaktickými znalostmi obsahu. |
| Související projekty: |