Výukové metody a styly učitelů zeměpisu: případové (video)studie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | video-study organisational phase organisational forms teaching methods teaching style |
| Popis | Empirická studie hledá odpověď na otázku, jaké výukové metody se uplatňují ve vyučovacím stylu sledovaných učitelů zeměpisu. Vlastní empirické šetření je navržené jako kvalitativně-kvantitativní. Snahou je vzájemné srovnání sledovaných učitelů a na základě induktivního přístupu vytvoření přehledu typických přístupů, kterými jsou uspořádány podmínky pro realizaci vzdělávacího obsahu a procesuální stránka vyučovacích hodin. Ukázalo se, že někteří ze sledovaných učitelů bezezbytku přebírají zodpovědnost za realizaci vyučovacího procesu, jiní se snaží podporovat samostatnost a slovní projevy žáků. Příspěvek vznikl v rámci projektu Centrum základního výzkumu školního vzdělávání s registračním číslem LC06046 |
| Související projekty: |