Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School
| Název česky | Psychomotorická cvičení pro rozvoj komunikace na základní škole u dětí s poruchami učení |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2008 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | health education psychomotorics learning disorders school age. |
| Popis | Příspěvek se zabývá problematikou vlivu psychomotoriky na rozvoj komunikace u žáků s poruchami učení. Pomocí pedagogického experimentu jsme se pokusili vymezit některé charakteristiky žáků mladšího školního věku ve vztahu k pohybovým aktivitám, zejména senzomotoriku (prostorovou orientaci a rovnováhu) a tyto jsme se pomocí pedagogického experimentu s náplní psychomotorických aktivit pokusili ovlivnit ve vztahu ke komunikaci dětí. Výsledky ročního experimentu poukazují na význam psychomotoriky ve škole, prostřednictvím jednoduchých herních činností se projevují zlepšení v prostorové orientaci, v rovnováze a statisticky významné rozdíly v testech pozornosti u dětí s poruchami učení a v komunikačních dovednostech verbálních i neverbálních. |
| Související projekty: |