Blog jako cesta k porozumění dospívajícím
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2008 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | E-psychologie |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://e-psycholog.eu/pdf/luskovaetal.pdf |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | adolescence; weblog; qualitative metodology; research on adolescent |
| Popis | Článek se zaměřuje na psychologické aspekty využívání blogů (online deníků) v období mladší a střední adolescence. Ptali jsme se, co blogování dospívajícím přináší, jaké jsou motivace, co a komu dospívající prostřednictvím blogu sdělují. Zdrojem dat byly polostrukturované rozhovory s 8 dospívajícími chlapci a dívkami ve věkovém rozmezí 13 až 17 let. Pro analýzu rozhovorů byla použita metoda zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že adolescenti zakládají blogy především s úmyslem prezentovat se jejich prostřednictvím před čtenáři z řad vrstevníků. Ti jim poskytují sociální oporu a zpětnou vazbu, která ovlivňuje jejich sebepojetí a sebehodnocení. Pro vztahy vznikající v blogosféře mezi adolescenty je klíčová podobnost v zájmech a názorech. V článku představujeme blogy jako možný nástroj, který může pomoci porozumět tématům, jež jsou nyní pro adolescenty důležité. |
| Související projekty: |