Modelování kurikula
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2007 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | curriculum; model; metodologie výzkumu |
| Popis | Modelování tradičně patří do metodologické výbavy výzkumů v přírodních vědách, ve společenských vědách se modelování uplatňuje omezeně. Stať charakterizuje základní požadavky na vědecký model a nastiňuje možnosti modelování v pedagogice. Uvádí a analyzuje některé modely, které se uplatnily při tvorbě kurikula, a navrhuje soustavu na sebe navazujících dílčích modelů, které odrážejí pohyb kurikula od obecných koncepcí po model konkrétní výuky, jak se zrcadlí v přípravě učitele na výuku. Celkový systém těchto dílčích modelů zachycuje tzv. model syntetizující. |
| Související projekty: |