Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů .
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2007 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Škola a zdraví 21. 3.konference. Sborník anotací, |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection. |
| Popis | Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení. |
| Související projekty: |