Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2007 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | motivation; diagnostics; research |
| Popis | Práce s motivací je jedním z nejnáročnějších úkolů učitele. Prvním krokem v procesu rozvíjení motivace žáků k učení je diagnostika její úrovně, struktury a dynamiky. Důležité je přitom využití co nejširšího repertoáru diagnostických nástrojů. V dosavadní školní praxi učitelé většinou diagnostikují motivaci žáků k učení pomocí otázek, besed, diskusí, řízených rozhovorů, méně pak pomocí speciálních diagnostických nástrojů. Příspěvek seznamuje s některými z těchto speciálních nástrojů. |
| Související projekty: |