Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2006 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sociální procesy a osobnost 2005 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | coping; coping strategies; clasroom; social statutus |
| Popis | Příspěvek pracuje s pilotní verzí dotazníku pro zjišťování struktury zvládání zátěže ve třech různých životních kontextech v rodině, ve škole a v kontaktu s vrstevníky. Metoda umožňuje identifikovat vztah mezi typem a mírou prožívaných problémů a stylem jejich zvládání. Formou předběžného sdělení seznamujeme i s porovnáním výsledků s další potenciálně významnou proměnnou sociální pozicí účastníka výzkumu ve školní třídě, zjišťovanou pomocí rozšířené verze metody SORAD. Závěrem se zabýváme možnostmi podrobnější konceptualizace zvládání zátěže s ohledem na sociální pozici jako aspekt jeho široce kontextuálního charakteru. |
| Související projekty: |