Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2006 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | DATAKON 2006, Sborník databázové konference |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Sborník na internetu |
| Obor | Informatika |
| Klíčová slova | e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity |
| Popis | Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce. |
| Související projekty: |