Problémy sociální adaptace žáků základních škol
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2006 | 
| Druh | Článek ve sborníku | 
| Konference | Kocurová, M. (Ed.): Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník anotací 14. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni ve dnech 5.-7.9. 2006 | 
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie | 
| Klíčová slova | social adaptation; maladaptation; depression; anxiety; school achievement | 
| Popis | Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese, adaptačních problémů dětí v prostředí školy a jejich školní výkonnosti. Výzkum u dětí ve věku 10 – 15 let potvrdil tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v jejich chování, které se mohou vzájemně ovlivňovat a snižovat školní výkon žáků. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat. | 
| Související projekty: |