Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances
| Název česky | Sociální adaptace dětí v prostředí školy – problémy, poruchy |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2006 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy, která může souviset s jejich akademickými neúspěchy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese a adaptačních problémů dětí v prostředí školy i jejich školní podvýkonnosti. K výzkumu dětí ve věku 10 – 15 let jsme použili tyto metody: škálu depresivity z Dotazníku poruch chování dítěte T. M. Achenbacha a C. Edelbrocka, Škálu na měření úzkosti a úzkostnosti u dětí C.D. Spielbergera a nominační techniku ke skupinovému výzkumu školních tříd. Byly potvrzeny tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v chování dětí, které se mohou vzájemně ovlivňovat a souvisí se školní výkonností. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe se u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat. |
| Související projekty: |