Environmental Informatics

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Lékařskou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Environmentální informatika

HILTY Lorenz PAGE Bernd HŘEBÍČEK Jiří

Rok publikování 2006
Časopis / Zdroj Environmental Modelling&Software

Lékařská fakulta

Obor Informatika
Klíčová slova Environmental informatics; Environmental Information Processing; EnviroInfo 2005
Popis IKT pro zpracování informací o životním prostředí slouží více než tři desetiletí. Široká škálá aplikací je pokryta těmito IKT, včetně monitorování a kontroly, řízení informací, analýzy dat, stejně jako plánování a podpora rozhodování. Pokrok v oblasti informatiky dává neocenitelný přínos pro naši schopnost analyzovat biologické, chemické a fyzikální procesy probíhající v životním prostředí. Naopak, komplexní povaha problémů vyskytujících se v oblasti životního prostředí a jeho souvislostech je velkou výzvou pro informatiku. Z tohoto pohledu vzájemné stimulace se objevila speciální disciplína známá jako environmentální informatika. Ta v sobě spojuje témata počítačové vědy, jako jsou databázové systémy, geografické informační systémy a simulace modelování s ohledem na jejich uplatnění pro výzkum životního prostředí a jeho ochrany.