Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Co znamená udržitelnost pro univerzity? |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.czp.cuni.cz/knihovna/konf0509/sbornik.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Education for sustainable development; standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training; eco-pedagogical teacher competence |
| Popis | Autorka se zamýšlí nad proměnou kurikula učitelského vzdělávání v kontextu potřeb udržitelného rozvoje (UR). Ekologickou výchovu (EV) chápe jako určující dimenzi výchovy pro UR. Poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést EV. Opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí klíčová témata v návaznosti na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a přehled studijních disciplín ze studijního programu pro učitelství 1. st. ZŠ z PdF MU Brno, které přispívají k rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů. |
| Související projekty: |