Čeho se nadané děti boji
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Specifiká vývinu a realizácia potenciálu nadaných dětí. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | gifted; fears |
| Popis | Strachy jsou normální součástí života každého dítěte. Výzkumy v oblasti vývojové psychologie poukazují na existenci jistých zákonitostí ve vývoji dětských strachů. Současný výzkum dokazuje, že vývoj dětských strachů sleduje určitá stádia – mladší děti se nejčastěji obávají jistých druhů zvířat, strašidel a monster. Teprve v období adolescence se strachy stávají méně egocentrické a více zaměřené ke globálním ohrožení. V prezentovaném výzkumu se zaměřujeme na zmapování strachů u mimořádně nadaných dětí mladšího školního věku. Výzkum naznačuje, že akcelerovaný kognitivní vývoj a větší přístup k informacím, které se běžným vrstevníkům těchto dětí obvykle v dané vývojové etapě nedostávají, způsobuje časnější nástup strachů spíše globálních (vesmírné či přírodní katastrofy), než by se dalo očekávat na základě chronologického věku dětí. |
| Související projekty: |