Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | The development of pedagogical skills; pedagogical interventions |
| Popis | K vytváření didaktických dovedností studentů přispívá specifický soubor pedagogických intervencí. V rámci našeho výzkumu nás zajímalo,které intervence studenti nejvíce potřebují. V první fázi šetření jsme se zaměřili na názory samotných studentů. Zajímalo nás, jak sami hodnotí své dovednosti, v čem mají největší problémy. Ve druhé fázi výzkumu jsme vycházeli ze zkušeností učitelů z praxe. Učitelé uváděli, v čem by se chtěli zlepšit. Odpovědi učitelů i studentů se v mnohém shodují. Obě skupiny pociťují nejvíce nedostatků v dovednosti volit a využít adekvátních metod a forem výuky. Výsledky šetření nám pomohou pi volbě pedagogických intervencí, tedy systematického postupu učitelů v rámci seminářů z oborových didaktik a během souvislé pedagogické praxe. |
| Související projekty: |