Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
| Název česky | Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl) |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | self-perception of school successfulness; school results; specific learning disorders |
| Popis | Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumů zaměřené na prozkoumání a srovnání úrovně sebepojetí školní úspěšnosti u dětí s diagnostikovanou specifickou poruchou učení navštěvujících specializovanou třídu a dětí bez této poruchy navštěvujících běžnou třídu základní školy, a to s ohledem i na prozkoumání rozdílů mezi chlapci a dívkami. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. Dále byl analyzován vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a školním prospěchem žáků v obou sledovaných skupinách. Také bylo zkoumáno, jaké je postavení dyslektických dětí v třídním kolektivu a jak je percipují jejich učitelé. |
| Související projekty: |