The different lifestyles of elementary school female teachers as seen by themselves
| Název česky | Posuzování vlastního životního stylu u učitelek základních škol |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2004 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Teachers and Health 6 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | a lifestyle; the lifestyle genesis; the teachers profession |
| Popis | Ve studii je popsán výzkum životního stylu učitelek základních škol (n=216). Šetřením bylo identifikováno 14 typů životního stylu a určena jejich podmíněnost prostředím, výchovou a sebevýchovou. Ukázalo se, že nejčastější jsou životní styly, které byly charakterizovány jako výkonové a reflexivní, přičemž tyto styly byly podmíněny výchovou a sebevýchovou. Většina ostatních stylů byla určena spíše faktory prostředí. Výzkum ukázal, že učitelky volí optimální životní styl k charakteru své profese a vědomě ho formují. Považujeme životní styl za důležitou kategorii v pedeutologii a jejímu výzkumu a formování by se měla věnovat pozornost v profesní přípravě a také při analýze kariéry učitele. |
| Související projekty: |