Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2003 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Psychológia a patopsychológia |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.elis.sk/ |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | school research; social climate; clasroom climate; students evaluation of education |
| Popis | V přehledové studii opírající se především o anglicky psanou literaturu se autoři zabývají významnými tématy současné pedagogické psychologie: sociálním klimatem třídy a školy á študentským hodnocenim učitelů a kvality výuky. Upozorňuji na komplexnost těchto jevů a diskutují pojem "kompozitní proměnné", který se jim však nezdá výstižný. Uvádějí několik možných pristupů ke studiu klimatu školní třídy. Z postojů žáků (studentů) ke škole se soustřeďují na to; jak hodnotí své učitele a kvalitu výuky. Rozebirají faktory, které toto hodnocení ovlivňují: Konstatují, že v našich podmínkách jsou žáci ve svých hodnoceních školy ovlivněni predevším děním ve vlastní třídě; nemají většinou dost prostoru na vytváření diferencovanějších postojů. |
| Související projekty: |