Motivace žáků k učení a jejich sociální pozice ve školní třídě (poster)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2002 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Plaňava, I., Pilát, M. (Eds.). Děti, mládež a rodiny v období transformace. Sborník prezentací na sympoziu pořádaném ve dnech 19.-21.9. 2002 FSS MU Brno |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | level and structure of pupil`s motivation for learning; affective; effective and cognitive motivations; social position in the classroom |
| Popis | Příspěvek je věnován výzkumu motivace žáků k učení a jejich sociální pozice ve školní třídě. Zaměřili jsme se na zjištění úrovně a struktury motivace žáků druhého stupně základních škol (8. a 9. tříd) k učení z jejich vlastního pohledu i s ohledem na zjištění rozdílů mezi pohlavími. Dále jsme zkoumali, jak jsou rozloženy pozice žáků ve třídách a zda spolu souvisí pozice žáka podle vlivu a obliby. Jedním z cílů výzkumu bylo také zjistit, zda motivace žáků k učení souvisí s jejich sociální pozicí ve školní třídě. |
| Související projekty: |