Temperament kojence a batolete ve vztahu k utváření výchovných postojů u matek
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2002 | 
| Druh | Kapitola v knize | 
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Kapitola shrnuje výsledky výzkumu, které jsou součástí studie ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood). Zaměřili jsme se na analýzu výpovědí žen-nastávajících matek (a později matek kojenců a batolat) o jejich výchovných postojích a názorech na výchovu malých dětí. Temperament dítěte byl sledován pomocí standardizovaných Careyho škál. Hlavním zjištěním je, že výchovné názory nejmarkantněji ovlivňuje skutečnost narození dítěte a reálná péče o ně a konkrétní projevy jeho temperamentu. Kapitola obsahuje též shrnutí dosavadních teorií temperamentu a návrh nového modelu, jehož metaforickým ztvárněním je Aesculus Hippocastanum L. | 
| Související projekty: |