Psychometrické sítě a dynamika žáky vnímaných Marek Matouš Bula, Jan Nehyba inkluzivních praktik učitele

Logo poskytovatele
Autoři

BULA Marek Matouš NEHYBA Jan

Rok publikování 2025
Druh Článek ve sborníku
Konference Vývoj a perspektivy: výzkum a vzdělávání v 21. století
Citace
Popis Příspěvek se zabývá vztahem mezi vnímanou mírou diferencované výuky žáky, obecným well -beingem žáků, jejich akademickým sebepojetím a sociometrickým statusem. Navrhovaný design kombinuje opakované měření žákovských percepcí, měření well -beingu, zjišťování akademického sebepojetí a sociometrických nominací v průběhu několika vln sběru dat. Příspěvek také diskutuje metodologické otázky spojené s analýzou psychometrických škál. Vzorek zahrnuje čtyři vlny měření u 556 žáků v 6. až 8. třídách základních škol. Analýza ukazuje, že inkluzivní výukové strategie pozitivně souvisejí s akademickým sebepojetím a studijní úspěšností žáků. Zjištění zdůrazňují význam inkluzivní pedagogiky pro akademický i sociální rozvojžáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info