Legal aspects of content moderation in the context of disinformation in UGC video games
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Jusletter IT |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Web nakladatele |
| Doi | https://doi.org/10.38023/f7774f84-ff3e-40cd-8a48-6a5639ca68e1 |
| Klíčová slova | Videogames; Disinformation; User-generated content; DSA; Procedural Rhetoric; Content Moderation; Compliance |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Tento článek se zabývá problematikou šíření dezinformací v UGC neboli sandboxových videohrách. Nejprve se zabývá specifickými principy šíření dezinformací ve videohrách a tzv. procedurální rétorikou. Dále se zabývá problematickým chápáním a odhalováním dezinformací ve videohrách, včetně nejasné aplikace Nařízení o digitálních službách v kontextu podstaty obsahu generovaného uživateli, a nastiňuje otázky, které z této problematické aplikace vyplývají, jako je praktická neúčinnost moderace obsahu nebo naopak potenciální zásahy do umělecké svobody a svobody projevu uživatelů UGC her. |
| Související projekty: |