Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity
| Název česky | Modelování individuálního přístupu, ale poskytování univerzalizujících rad: etnografie mentorování studentů učitelství na praxi s ohledem na žákovskou diverzitu |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02619768.2024.2311694 |
| Doi | https://doi.org/10.1080/02619768.2024.2311694 |
| Klíčová slova | mentoring; pre-service teacher education; student diversity; differentiated instruction; COVID-19 |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Žákovská diverzita ve třídě představuje významnou profesní výzvu pro budoucí učitele. Cílem této studie je prozkoumat, jak učitelé-mentoři podporují studenty učitelství při adresování žákovské diverzity během jejich praxe. Osm studentů učitelství a jejich šest mentorů se zúčastnilo etnografického výzkumu na několika školách v České republice. Sběr dat probíhal na druhém stupni základních škol a na pedagogické fakultě. Identifikovali jsme sedm strategií, které mentoři používají a vysvětlili jsme, jak tyto strategie utvářejí myšlení a chování studentů učitelství ve vztahu k žákovské diverzitě. Celkový výsledek představuje rozpor: když mentoři modelují praxi, mají tendenci zdůrazňovat individualitu; když však poskytují zpětnou vazbu, mají tendenci zdůrazňovat homogenitu. Důležité je, že jsme prokázali, že zpětná vazba formovala studenty učitelství více než modelování. Z diskuse našich zjištění jsme vyvodili šest ukazatelů, které určují kvalitní mentoring související s adresováním žákovské diverzity. |
| Související projekty: |