The place of religious and non-religious values and beliefs in identities of mothers of young children: Methodological approach and empirical evidence from the European comparative perspective
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Cílem této kapitoly je demonstrovat metodologii kvalitativního výzkumu náboženských přesvědčení a hodnot, které jsou součástí identit matek malých dětí. Role světonázorů a víry matek jakožto součásti jejich identity je zásadní pro pochopení způsobů, kterými se vyvíjejí a procházejí změnami, stejně jako i jak jejich náboženské či nenáboženské identity ovlivňují vývoj náboženských názorů a světonázorů dětí. Biografické narativní rozhovory matek dětí předškolního a základního školního věku identifikují proměnu jejich náboženského světonázoru a vyvíjející se názory dětí z emické perspektivy. Zaměřujeme se na vyprávění matek s mladšími dětmi (od tří do šesti let). Popisujeme metodologii a klíčové aspekty realizace tematické srovnávací studie se třemi cílovými skupinami matek: etno-majoritními ženami, imigrantkami a romskou menšinou ve čtyřech evropských zemích. Kvalitativní srovnávací studie založená na této metodologii byla součástí většího projektu a sdíleného teoretického metodologického rámce Bronfenbrennerova bioekologického modelu lidského rozvoje. Popisujeme konceptualizaci metodiky rozhovorů; zejména polostrukturované části, která se zabývá identitou matek a poskytuje přístup k analýze výsledků kvalitativní srovnávací studie. |
| Související projekty: |