Emotions in museum education : Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage
| Název česky | Emoce v muzejní edukaci : Potenciál pro rozvoj vztahu ke kulturně-historickému dědictví |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Museologica Brunensia |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | |
| Doi | https://doi.org/10.5817/MuB2020-2-2 |
| Klíčová slova | emotions; museum education; museum psychology; cultural and historical heritage; cultural education |
| Popis | Edukační potenciál institucí, které návštěvníkům zprostředkovávají kulturně-historické dědictví, bývá nejčastěji spojován s transmisí znalostí a pojmem vzdělávání, případně výchova. Je tomu tak i přesto, že si muzea a další kulturní a paměťové instituce uvědomují, jak významnou roli hrají v procesu učení také psychologická specifika muzejní (kulturní, památkové) edukace a jak klíčové při budování vztahu návštěvníka ke kulturně-historickému dědictví i efektivitě učení jsou právě emoce. Článek věnuje pozornost psychologickým aspektům edukace vázaným jak na prostředí muzea, tak na osobnost návštěvníka a jeho kulturní kompetence, význam prožitku, pozornosti a obnovy duševních sil v kulturním prostředí. Směřuje ke zdůraznění významu dalších přínosů z návštěvy kulturní (muzejní) instituce pro návštěvníka, jako je relaxace a kontemplace. |
| Související projekty: |