Professional standards in museum pedagogy in the international context
| Název česky | Profesní standardy v muzejní pedagogice v mezinárodním kontextu |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Muzeológia a kultúrne dedičstvo |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Full text |
| Doi | https://doi.org/10.46284/mkd.2020.8.4.3 |
| Klíčová slova | professional standards; museum pedagogue; museum work; museum pedagogy |
| Popis | K uchopení profesních standardů muzejní práce přispívá vedle formulace etického kodexu ICOM také činnost profesních organizací, a to na úrovni mezinárodní i národních. Na snahách o nastavení obecných požadavků na vzdělání muzejníků obecně se podílela především mezinárodní rada muzeí ICOM a některé její komise. S rozvojem muzejní pedagogiky jako oboru a muzejního pedagoga jako svébytné profese se postupně z obecných požadavků generují, za výrazného přispění odborných komisí v rámci profesních organizací a úsilím konkrétních badatelů, specifické standardy v muzejní pedagogice. Ty odrážejí jak pracovní náplň a nezbytné kompetence muzejních pedagogů, tak i reflexi očekávané kvality edukační praxe v muzeu (dobrá praxe). Různorodé náhledy na profesní standardy pro muzejní pedagogy v mezinárodním kontextu představují inspirační zdroj pro prostředí české muzejní pedagogiky, která vedle dynamického rozvoje v jiných oblastech své působnosti (edukační praxe, ukotvení pozice v legislativě) k formulaci vlastních profesních standardů teprve pozvolna směřuje. |
| Související projekty: |