Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci IV. : Oborové didaktiky v muzeu (online konference)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Uspořádání konference |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Muzea zastřešují širokou škálu oblastí a oborů působení člověka, od zaměření přírodovědného, přes technické až po humanitní. Návštěvníkům zprostředkovávají konkrétní obory a témata za efektivního využití sbírkových předmětů, substitutů a dalších didaktických prostředků. V působení muzeí se tak přirozeně propojuje věda a edukace, což vede k logické spolupráci expertů na vzdělávací obsah (zástupci vědních disciplín v muzeu, kurátoři) a na muzejně-didaktické zprostředkování tohoto obsahu (muzejní pedagogové, lektoři). Oborové didaktiky v muzeu tak spojují popularizaci vědeckých výsledků a adekvátní formy jejich zprostředkování pro různorodé publikum, a to za přihlédnutí k možnostem a specifikům jednotlivých vědních oborů a jejich sbírkových předmětů. Online konference, vysílaná z Brna z vily Löw-Beer (Muzeum Brněnska) otevírá prostor pro prezentaci jednotlivých oborových didaktik v muzeu, od jejich potenciálu až po různorodé limity při prezentaci a edukaci – např. od úskalí interpretace témat „těžké“ historie nebo kontroverzních témat, přes některé obtížně uchovávatelné a prezentovatelné exponáty z přírodovědných sbírek, nefunkční technické exponáty až po oborové sbírky, jejichž deviza nespočívá v estetické atraktivitě nebo emocionalitě působení. |
| Související projekty: |