Jako děti
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Uspořádání výstavy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Mezi dětským výtvarným projevem a výtvarným projevem dospívajících nebo dospělých autorů s mentálním hendikepem existují určité paralely – u obou skupin jde o upřímnou mnohdy až naivní reflexi světa, v níž jsou často obsaženy odkazy na základní hodnoty života. Obě skupiny autorů si všímají existenciálních námětů a motivů jako je rodina, příroda, láska, zvířata atd. Výtvarné práce obou skupin vznikají většinou jako bezprostřední odezvy přímých smyslových zážitků, jsou doslova nabity energií a mají „ideoplastickou povahu“, což znamená, že jejich autorky a autoři volí jasné a srozumitelné symboly pro sdělení obecných lidských poselství. Dítě ale i člověk s mentálním postižením volí mnohdy také mytologická a pohádková témata, všímající si archetypálních námětů a mají blízko k rituálům. Tyto aspekty jejich tvorby jsou v každé době zárukou přízně a podpory jejich tvorby ze strany jejich blízkých i ze strany širší divácké obce. H. S. B. |
| Související projekty: |